Szkoła Współpracy
1 procent
Mamy tytuł szkoły humanitarnej
Filmoteka Szkolna

Salezjańskie Liceum Ogólnokształcące
im. Ks. Augusta Czartoryskiego

Salezjańskie Gimnazjum
im. Św. Jana Bosko

Publiczna Salezjańska Szkoła Podstawowa
im. Św. Dominika Savio

ul. Kościuszki 27
05-300 Mińsk Mazowiecki

tel.: (25) 758-28-14

fax.: (25) 758-68-18

szkoly@salezjanieminsk.pl

Konto liceum:
Bank PEKAO S.A. I O w Mińsku Mazowieckim
04 1240 2702 1111 0010 2611 3149

Konto gimnazjum:
Bank PEKAO S.A. I O w Mińsku Mazowieckim
34 1240 2702 1111 0010 3455 1803

Konto szkoły podstawowej:
Bank PEKAO S.A. I O w Mińsku Mazowieckim
85 1240 2702 1111 0010 2611 6153

Don Bosco

Rady psychologów dla rodziców, jak rozmawiać z nauczycielem.

czwartek, 5 września 2013 r.

Warto zadbać o to, aby kontakt z nauczycielem nie był przykry i przyniósł jak najwięcej korzyści.

  • Szanowny Rodzicu wykorzystaj spotkanie z nauczycielem jako okazję, aby dowiedzieć się czegoś więcej o dziecku. Pytaj o wyniki w nauce, ale również o to, jak się zachowuje w stosunku do kolegów, czy jest przez nich lubiane, jaką zajmuje pozycję w grupie rówieśniczej.

  • Wysłuchaj spokojnie, co nauczyciel ma do powiedzenia. Nawet jeżeli są to rzeczy przykre, nie reaguj gwałtownie. Nie zaprzeczaj, nie atakuj i nie okazuj zniecierpliwienia. Oczywiście drogi Rodzicu, że Ty znasz swoje dziecko dłużej i lepiej, ale być może są sprawy , o których nie masz pojęcia. Nauczyciel raczej nie wymyśla zarzutów, ale podaje fakty.
    Spróbujcie wspólnie znaleźć rozwiązanie, jeżeli sytuacja tego wymaga. Nauczyciel nie jest Twoim wrogiem, a rozwiązanie problemu leży w interesie wszystkich zainteresowanych stron.

  • Jeżeli uzbierały się słabe stopnie lub grozi jedynka na półrocze, nie miej do nauczyciela pretensji. Nie komentuj metody nauczania nauczyciela, czy oceniania. Staraj się, aby rozmowa doprowadziła do konkretnych wniosków. Zastanówcie się wspólnie, jak można dziecku pomóc.
    Może potrzebne są dodatkowe zajęcia (na przykład z pedagogiem szkolnym na temat efektywnych sposobów uczenia się), a może więcej czasu na opanowanie materiału programowego.


Aby osiągnąć wychowawczy sukces, szkoła i rodzice muszą działać razem. Wspólnie łatwiej dotrzeć do źródła problemów i znaleźć sposób na ich rozwiązanie.

Grażyna Zajdel-Padzik